בלעדי • סקר חדש חושף: כמה נשים חרדיות מחזיקות ברישיון נהיגה?

דוד לזר 9 Comment on בלעדי • סקר חדש חושף: כמה נשים חרדיות מחזיקות ברישיון נהיגה?
תמונת אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמה בעלי רישיונות נהיגה יש במגזר החרדי וכמה מתוכם הן נשים? כמה אחוזים מאותם אלו שמחזיקים ברישיון נהיגה מחזיקים ברכב, וכמה מתוכם הם ספרדים, חסידים או ליטאים?

בסקר ראשון מסוגו שנחשף השבוע בתוכנית הדגל של הרכב והתחבורה 'מעבירים הילוך' בהגשתו של יעקב גרודקה ב'קול חי' התפרסמו לראשונה הנתונים שעלו מתוך סקר מעמיק שחקר את כמות החזקת רישיונות הנהיגה והחזקת הרכבים במגזר החרדי.

הסקר נעשה בשנה האחרונה על ידי מכון הסקרים החרדי 'סקר כהלכה' בהכוונתו של ד"ר רון קדם, בקרב 1000 גברים ונשים מהמגזר החרדי ביותר מ-15 נקודות יישוב, כמו"כ המדגם כלל נסקרים מ-3 המגזרים העיקריים שבמגזר החרדי: חסידי, ליטאי וספרדי, וטעות הדגימה המרבית של הסקר היא 2.5%.

על פי הנתונים עולה כי ל30% מהמשפחות החרדיות יש לגבר רישיון נהיגה ולא לאשה, ל21% מהן יש גם לגבר וגם לאשה רישיון נהיגה, ב2% מהמשפחות החרדיות יש רק לאשה רישיון נהיגה ול47% מהמשפחות החרדיות אין בכלל רישיון נהיגה לא לגבר ולא לאשה.

סקר כהלכה רישיון ורכב (2)

סקר כהלכה רישיון ורכב (6)

במכלול הנתונים עולה כי ל-23% מכלל הנשים במגזר החרדי יש רישיון נהיגה, ומנגד 51% מהגברים החרדים מחזיקים ברישיון נהיגה.

סקר כהלכה רישיון ורכב (5)

ובחלוקה לפי מגזרים:

חסידים – ל0.4% יש רישיון רק לאשה, ל30.5% יש רישיון רק לגבר, ל61.3% אין רישיון לא לגבר ולא לאשה ול7.9% יש רישיון גם לגבר וגם לאשה.

סקר כהלכה רישיון ורכב (3)

ליטאים – ל1.9% יש רישיון רק לאשה, ל32.2% יש רישיון רק לגבר, ל39.7% אין רישיון לא לגבר ולא לאשה ול26.2% יש רישיון גם לגבר וגם לאשה.

ספרדים – ל4.6% יש רישיון רק לאשה, ל26.2% יש רישיון רק לגבר, ל38.5% אין רישיון לא לגבר ולא לאשה ול30.8% יש רישיון גם לגבר וגם לאשה.

ובמכלול הנתונים עולה כי 11.9% מהנשים החסידיות מחזיקות ברישיון נהיגה, ל41.4% מנשות המגזר הליטאי יש רישיון נהיגה, ובמגזר הספרדי יש ל47.9% מהנשים – רישיון נהיגה.

וכעת לנתון מעניין נוסף? כמה חרדים מחזיקים ברכב, וכמה אחוזים מתוך מחזיקי רשיונות הנהיגה מחזיקים ברכב? על פי הנתונים שעולים מהסקר, רק ל35% מהמגזר החרדי, נשים וגברים, יש בעלות על רכב, ול65% אין בעלות כלל על רכב.

סקר כהלכה רישיון ורכב (1)

עוד עולה מהסקר כי מתוך הקטגוריה של הגברים המחזיקים ברישיון נהיגה רק 45.6% מהם מחזיקים בבעלות על רכב, בקטגוריית הנשים עולה כי רק ל4.4% מתוך מחזיקות הרישיון יש רכב בבעלותם ובשימושם.

בקטגורייה של המשפחות שבהן יש רישיון נהיגה גם לגבר וגם לאשה עולה כי רק ל49.6% מהם יש רכב בבעלותם. כמו"כ על פי הסקר עולה כי 0.4% מאותם אלו שאין להם כלל רישיון נהיגה – מחזיקים בבעלות על רכב למרות שאין בידם רישיון נהיגה.

סקר כהלכה רישיון ורכב (4)

חשיפת הסקר מתוך 'מעבירים הילוך':



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    האחוזים זה מתוך הרשיונות.
    כי אם זה בסה"כ אז זה לא הגיוני.
    כי אין כזה הרב נשים עם רשיונות וכו'.
    בפרט לא במגזר החרדי

  2. 8

    שיעצרו שטרעמפסטים רוצים לעלות

  3. 5

    בקיצור הספרדים הם האליטוה של החרדים כך רואים מהסקר

  4. 4

    בפרט בערים החרדיות שאין תחבורה נורמלית

  5. 3

    צריך להפוך את זה לנורמה שלאשה יהיה רשיון גם ככה היום הם המפרנסות לפחות שיהיה להם יותר קל , אגב יותר צנוע שאשה תהיה ברכב מאשר במדרכה.

  6. 2

    למספר 5 לצערנו בדיוק להיפך
    הציבור הספרדי הכי הרבה נים נוהגות והכי הרבה גברים מחזיקים רשיון.
    הציבור החסידי הכי הכי

  7. 1

    לא שייך לעשות סקר על כזה דבר. אין מצב. זה מאוד אידודואלי. נכון שיש סוג של מגמה אבל יש בזה הרבה פרמטרים כמו חוצניק כמו מודרני כמו מקום מגורים. תודה